Інструктор з фізкультури

Вас  вітає інструктор
з фізкультури 
Шихова Руслана Орестівна!

        

Дружні і завзяті 
Наші малята,
Старанно навчаються
Спортом всі займаються)))
Дошкільний вік – це період, коли відбуваються найбільш інтенсивні процеси росту і розвитку організму, формування особистості дитини. Саме в цьому віці закладаються основи майбутнього стану здоров’я, фізичної підготовленості, розумової діяльності, які вкрай необхідні для всебічного гармонійного розвитку дитини.
Фізичне виховання пов'язане з іншими виховними аспектами, оскільки, як зауважував В. Сухомлинський, турбота про здоров'я дитини є не просто комплексом санітарно-гігієнічних норм і правил, а передусім турботою про гармонійну повноту всіх її фізичних і духовних сил.
Стан здоров'я дитини є передумовою її успіху в будь-якій діяльності, адже повноцінний фізичний розвиток забезпечує загальну високу працездатність організму. Рухова діяльність сприяє розвитку системи аналізаторів, активізує роботу органів чуття, прискорює розвиток мовлення, допомагає формуванню розумових дій. Дитина вправляється у пізнанні навколишнього світу, у неї розвиваються просторові уявлення, розширюється кругозір. Заняття фізичною культурою і спортом загартовують її волю, активізують емоційну сферу.
Правильна організація фізичного виховання дітей сприяє пробудженню у них інтересу до рухової активності взагалі, а також до конкретних видів фізичних вправ. Розвиток інтересу до рухів відбувається на основі життєвої потреби дитини бути сильною, сміливою, спритною.
Засвоюючи правила гігієни, дитина набуває навичок культури поведінки, а організація фізкультурних занять з яскравим інвентарем, іграшками, у відповідному одязі розвиває естетичні почуття.
Рухова діяльність у процесі фізичного виховання готує дитину до трудової діяльності. На фізкультурних заняттях, під час ранкової гімнастики виховується дисциплінованість, виробляється прагнення досягти успіху, наполегливість. Успішна рухова діяльність у колективі однолітків, позитивна оцінка зусиль дитини дорослими, самоаналіз якості виконання вправ, радість співучасті у рухливих іграх — усе це сприяє розвитку емоційно-почуттєвої сфери.
Здорова, фізично розвинена дитина, як правило, вірить у свої сили, бадьора, життєрадісна, повноцінніше опановує принципи шляхетної поведінки у взаємодії з однолітками і дорослими, дбає про гармонійність свого буття, уважна до інших людей.

Варто пам’ятати кілька загальних правил:
  • Тривалість занять з молодшими дітьми повинна складати близько 5 хвилин, а зі старшими дітьми близько 10-12 хвилин
  • Не перенавантажуйте дитину – достатньо буде зробити до восьми вправ
  • Вправи слід робити в просторому провітреному приміщенні
  • Не розпочинайте ранкову зарядку одразу після того як дитина прокинулась, а важкість самих вправ має бути по наростаючій
  • Фізичне навантаження має бути систематичним, а не час від часу
  • Уважно слідкуйте за диханням дитини. Не можна, щоб вона затримувала подих
  • Не варто навантажувати дитину фізичними вправами, якщо дитина занедужала
Поради щодо виконання фізичних вправ:
  • Для початку краще розпочинати з однієї вправи для рук і плечового поясу. Потім зробити 2-3 вправи для тулуба і закінчити 2-3 вправами для ніг.
  • Вправи мають бути простими і не мають вимагати від дитини напруженої уваги
  • Важкість вправ має бути зростаючою. Тобто починати з простіших і з кожною вправою збільшувати навантаження
  • Силові навантаження для малої дитини варто проводити у формі гри, тоді їй буде цікаво
  • Вигадуйте для вправ веселі назви, наприклад: "качечка стрибає", "медведик лапками відганяє бджіл" тощо
  • Вправи варто робити разом з дитиною, стоячи обличчя до обличчя. Так ви будете дивитись, чи дитина правильно робить вправи. Та й дитині легше буде повторяти за вами
  • З часом у дитини виникнуть "улюблені" і "не улюблені" вправи. Тому ретельно спостерігайте, щоб кількість «улюблених» вправ не перебільшувало, адже треба, щоб м'язи розвивались рівномірно
Які вправи можна робити з дитиною дошкільного віку?
  • Спочатку, для розминки, виконується нетривала ходьба (30-50 с) у бадьорому темпі
  • Для профілактики плоскостопості треба походити на носках, як мишка, (лисичка, котик тощо), на внутрішньому та зовнішньому боці стопи (як клишоногий ведмедик). Триває 20-30 секунд, чергуючись із звичайною.
  • Біг у повільному або середньому темпі. Триває 30-40 секунд.
  • Присідання, тримаючи руки на колінах. Повторити 4-6 разів.
  • Мах руками вгору, піднімаючись навшпиньки, і мах руками, опускаючись на всю стопу. Повторити 10-12 разів.
  • Нахили вперед-назад, вліво-вправо. Повторити 3-5 раз в кожний бік
  • Махи ногами в сторону, не згинаючи коліна. Повторити 3-5 разів кожною ногою.
  • Стрибки по кімнаті спочатку двома ногами, далі на одній та іншій нозі. Всі вправи виконуються 30-50 сек.
  • Заминка - ходьба по кімнаті, плескаючи в долоні попереду себе, вгорі й позаду.
Зір потребує особливої уваги. Це теж орган, про який не можна забувати. Чим натренованіше буде око, тим менше ризику, що у дитини буде погіршуватись зір.
   Щоб зір дитини не страждав:
·        Дитина не має проводити за комп’ютером довше, ніж 30-40 хвилин поспіль.
·        Відстаньь до монітору має бути не меншою, ніж 20 см, але не більшою, ніж 1 метр.
·        Не можна сидіти за комп'ютером у повній темряві
·        Не можна читати, малювати, ліпити тощо при поганому освітленні
·        Не дозволяйте дитині користуватись телефоном, або іншими гаджетами під час руху транспорту, адже очі дитини втомлюються і розвивається короткозорість.
·        Не забувайте відвідувати раз в рік окуліста
·        Обов’язково включіть в раціон дитини , моркву, обліпиху, суницю, калину, журавлину, горобину, а також молоду картоплю, капусту, помідори. Ці продукти багаті на вітаміни А, В1, В2, В6, В12, С, які необхідні, щоб зберегти дитячий зір.
Вправи для очей:
  • Ці вправи слід робити після кожного разу, коли дитина перенавантажувала очі. Тривалість виконання вправ 5-6 хвилин.
  • Дитина міцно заплющує очі на 5 секунд, а потім різко відкриває очі і дивиться вдалину 5-7 секунд. Повторити 5-7 раз.
  • Дитина має швидко поморгати, а потім зарити очі і посидіти так 5-7 секунд. Повторити 4-5 разів.
  • Зробити 5 обертів оком за часовою стрілкою і 5 обертів проти часової стрілки.
  • Дитина дивиться 10 секунд вдалину, потім різко переводить погляд на предмет, що знаходиться на відстані кількох сантиметрів. Повторити 3-5 разів. 
       
Інструктор з фізкультури в закладі освіти:
1. створює умови для формування основних рухів: ходьби, бігу, стрибків, повзання, лазіння, рівноваги, кидання, ловіння та метання;
2. формує правильну поставу і розвиває всі групи м'язів;
3. формує уявлення про своє тіло, про необхідність збереження свого здоров'я;
4. збільшує запаси рухових навичок та вмінь за рахунок розучування спортивних вправ та ігор з елементами спорту;
5. розширює знання дітей про розмаїття фізичних і спортивних вправ;
6. розвиває у дітей інтерес до різних видів рухової діяльності (навчальної, ігрової, трудової тощо...);
7. виховує любов до спорту;
8. формує позитивні моральні та вольові риси характеру.
З вихованцями організовуються такі форми роботи:
заняття з фізичної культури;
ранкова гімнастика;
індивідуальна робота.
Різні форми організації рухової активності в повсякденні: фізичні вправи, фізичні свята і розваги, рухливі ігри, спортивні ігри, дні та тижні здоров'я

Поради батькам щодо фізичного виховання дітей

* щоденно разом із дітьми виконуйте ранкову гімнастику,
* здійснюйте загартовуючи процедури; виходьте на прогулянки;
* залучайте дітей до виконання основних рухів - вправляйте в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, рівновазі, вправах із м'ячем;
* разом з дітьми здійснюйте пішохідні прогулянки, туристичні походи;
грайте в рухливі, спортивні ігри;
* облаштуйте в квартирі спортивний куточок;
* катайтеся разом з дітьми на велосипедах, роликах; грайте у бадмінтон,
теніс, футбол, баскетбол, з м'ячем; плигайте на скакалці; плавайте та грайте на воді;
* беріть участь разом з дітьми у проведенні свят, розваг, днів здоров'я, зборах, конференціях, лекціях з питань здоров'я, фізичного виховання дітей, організованих у дошкільному закладі.

Ранкова гімнастика

Щоденне виконання ранкової гімнастики має велике значення з погляду оздоровлення. Більшість із Вас знають як корисно впливає гімнастика на здоров’я дітей. Виконуючи в ранці деякі легкі комплекси вправ дитина отримує заряд бадьорості на цілий день. Ці вправи покращують всі дії органів та їх систем, сприяють розвитку необхідних рухових навиків, укріпленню м’язів, формуванню правильної осанки. Ранкові вправи потрібно робити перед сніданком(тривалість вправ 5-6 хвилин). В холодну пору зарядку потрібно робити при відкритій фрамузі, в теплу пору – краще на вулиці. Дитина повинна бути одягнена так, щоб одяг не заважав рухові. Триматись прямо, поставивши ноги на ширині плечей. Плечі держати прямо, вільно рухати руками, не опускати голову.

Загартування

Якщо ви бажаєте бачити свою дитину фізично міцною і здоровою загартовуйте її. Для цього можна широко використовувати натуральні природні фактори – повітря, воду, сонце. Привчаючи дитину ще з раннього віку до свіжого повітря, холодної води, виховуйте у неї вміння долати труднощі. Але перш ніж розпочати загартовування обов’язково побесідуйте з лікарем. Позитивний ефект від загартовування отримаєте тільки в тому випадку, якщо його проводити систематично з врахуванням індивідуальних особливостей вашої дитини. Необхідно:
1. Врахувати вік, стан здоров’я.
2. Постійно проводити загартовуючі процедури.
3. Поступово збільшувати силу впливання природного фактору.

Десять порад батькам

1. Підтримуйте інтерес дитини до занять фізичною культурою, у жодному разі не проявляйте зневагу до фізичного розвитку, так як приклад дорослих в цьому питанні надзвичайно важливий.
Як ви ставитеся до фізичної культури, так буде ставитися до неї і ваша дитина. Часто дитина живе під вантажем заборон: "не бігай", "не Шуми", "не кричи голосно". Обмеження потреби у самовираженні особливо позначається на зниженні самооцінки і активності підростаючої людини.
Ви повинні добре знати потреби і можливості своєї дитини і як можна повніше враховувати їх.
2. Всебічно підтримуйте в своїй дитині високу самооцінку - заохочуйте будь-яке його досягнення, і у відповідь ви отримаєте ще більше зусиль.
Висока самооцінка - один із потужних стимулів для дитини виконувати будь-яку роботу, будь то домашнє завдання або ранкова гігієнічна гімнастика.
На заняттях фізичною культурою витримуйте єдину лінію поведінки" обох батьків, не допускайте протилежних розпоряджень (мама - "вистачить бігати"; тато - побігай ще хвилин п'ять).
Єдина думку батьків сприяє підвищенню інтересу дитини до физкультурних занять.
З. Спостерігайте за поведінкою і станом своєї дитини під час занять фізичними вправами, спробуйте зрозуміти, чому дитина вередує, не виконує, здавалося б, елементарних розпоряджень батьків, яка причина її негативних реакцій (втома або якесь приховане бажання - наприклад, дитина хоче швидше закінчити заняття фізкультурою, щоб дивитися цікаву програму). Не шкодуйте часу і уваги на те, щоб встановити з нею душевний контакт.
4. У жодному разі не наполягайте на продовженні тренувального заняття, якщо дитина не хоче займатися. З'ясуйте причину відмови, виправте її і лише після цього продовжуйте заняття.
5. Не сваріть своєї дитини за тимчасові невдачі.
6. Визначте індивідуальні пріоритети дитини у виборі фізичних вправ.
Хоча практично всім дітям подобаються рухливі ігри, але деяким з них не вистачає якихось якостей, фізичної сили.
Не відмовляйте дитині в проханнях купити йому гантелі або навісну поперечину для підтягування (він хоче наслідувати свого улюбленого героя книги або кінофільму в силі і спритності).
7. Не міняйте занадто часто набір фізичних вправ, нехай дитина виконує комплекс вправ, що йому подобається, як можна більше, щоб міцно засвоїти разученi рухи.
8. Вимагайте, щоб дитина, дотримуючись культури виконання фізичних вправ, не допускала розхлябаності, недбалості, виконання абияк, все робила "взаправду".
9. Не перевантажуйте дитину, враховуйте її вік, настрій, бажання. Не застосовуйте до неЇ суворих заходів, намагайтеся привчати її до фізичної культури власним прикладом.
10. Пам'ятайте три непорушних правил закону, які повинні супроводжувати вас у вихованні дитини: розумiння, любов i терпiння!!!