середа, 19 червня 2024 р.

 Загартування та зміцнення здоров'я дошкільників у літній період

Загартування - це система дій, спрямованих на підвищення опірності організму, розвиток здатності швидко і без шкоди для здоров'я пристосуватись до різноманітних умов життя. При загартуванні потрібно керуватись такими принципами: послідовність, систематичність, врахування індивідуальних особливостей, загартовуватися без страху і негативних почуттів.

В загартуванні дитячого організму використовуються такі фактори: повітря, вода, сонячне тепло.


Форма роботи

Особливості організації

Відповідальні

1.

Повітряні ванни (не вимагають спеціальних заходів, витрат часу)

На прогулянці (не нижче +18*С, не перегрівати в спеку, одягати дітям панамки, натуральний одяг, тривалість до 30 хв). - в приміщенні (до 10 хв, полегшений одяг, кутове провітрювання за відсутності протягів; сон при доступі свіжого повітря).

Сестра медична старша, вихователі

2.

Сонячні ванни 

(ультрафіолетові промені, бактерицидний протирахітний вплив)

Суворо дозуються (з 9 до 11-12 год ранку; після 16.00 год ввечері, починати з 3-4 хв і доводячи до 15 хв одноразово (40 хв протягом дня); закінчуються водними процедурами.

Сестра медична старша, вихователі

3.

Водні процедури 

(найдійовіший засіб, організм у 30 разів інтенсивніше втрачає тепло; тренування систем)

Щоденно (прохолодне вмивання, миття рук, шиї: t початкова 32°С, кожні 3 дні знижується на 1°С до t 22°С; обливання ніг після сну: t початкова 36°С до t 24°С; розтирання рушником, водночас масаж шкіри; за відповідних умов контрастні ванни для ніг протягом 3 хв (t 36°С та t 22°С, змінююється до t 40°С та t 18°С); ходіння по воді при t 22°С; купання в плескальному басейні при t повітря вище 26°С, t води 24°С - 26°С

 

4.

Ходьба босоніж

Босоніж походити по траві, м'якій землі, піску, гладеньких камінцях з метою профілактики плоскостопо-сті, розвитку тактильних відчуттів.

Сестра медична старша, вихователі

5.

Ходіння 

«доріжкою здоров'я»

Щоденна ходьба босоніж  з метою  профілактики плоскостопості, розвитку тактильних відчуттів з використанням природних наповнювачів (сіль, пісок, каштани, квасоля, горох, гречка).

Сестра медична старша, вихователі

6.

Профілактика плоскостопості, викривлень хребта

Включати спеціальні вправи в рухові паузи, комплекси ранкової гімнастики та гімнастики пробудження (щодня у добре провітреному приміщенні, з використанням додаткового фізобладнання).

Сестра медична старша, вихователі

7.

Пальчикова гімнастика

Щодня, впродовж дня як фізкультхвилинка на заняттях, у вільний час, як спеціальне заняття з використанням віршів, пісень, потішок, звуко-наслідування.

Практичний психолог, вихователі

8.

Дихальна гімнастика Валеохвилинки

Впродовж дня на свіжому повітрі, у добре провітреному приміщенні; ігри-звуконаслідування для вентиляції легень, розвитку грудного дихання, активізації головного мозку

Практичний психолог, вихователі

9.

Психогімнастика

 

За планом психолога

(для зниження збудження, зняття напруження) у вільний час як спеціальне заняття

Практичний психолог

10.

Психологічне розвантаження (для розслаблення м'язів)

За планом психолога (для зниження збудження, зняття напруження, діє заспокійливо на нервову систему, зняття втоми, оптимізації психічних процесів).

Практичний психолог

11.

Кольоротерапія

Впливає на самопочуття, фізіологію дитини заспокійливо, активізує діяльність органів, систем залежно від кольору спектру.

Практичний психолог

12.

Музикотерапія

Для заспокоєння нервової системи як супровід режимних моментів, в артистичній діяльності, під час створення «Картин настрою».

Практичний психолог, муз.керівники

13.

Оздоровчий біг

Щоденно під час ранкової гімнастики (з дітьми старшого дошкільного віку протягом 3-4 хв)

Сестра медична старша, вихователі