Семінар - практикум "Казкотерапія"

РОБОТА З КАЗКОЮ
Як правильно читати казку
Дуже часто дорослі не замислюються над тим, чи правильно вони читають дітям казки, чи приносять вони їм користь.
Правила читання казок дітям:
  • Усі казки батьки повинні читати в спокійних умовах. Дитина має зручно розташуватися поряд у комфортній атмосфері.
  • Читати казку необхідно вдумливо, пояснюючи дитині незнайомі слова, обговорюючи основні мо­менти.
  • Важливо вислуховувати думки самої дитини про почуті події з казковими героями.
  • Не можна говорити дитині, що її судження непра­вильне, або засуджувати її позицію.
  • Не бажано читати декілька казок відразу, тому що мораль кожної казки повинна бути осмислена дитиною.
Казкова безпека
Як навчити дитину правил безпеки за допомогою казок?
Перші казки, які слухають малята, чомусь дуже схожі зі страшилками. Але це страшилки не для дітей, а  для їх батьків. Саме батьки повинні стежити за дітьми, адже саме вони повністю відповідають за їхнє благополуччя, доки діти безпорадні. Отже, батькам необхідно пояснювати, що буде, якщо:
  • дитину покласти на край ліжка;
  • залишити без догляду;
  • дитина візьме заборонений предмет;
  • дитину залишити на вікні без догляду.
Казки застерігають батьків і попереджають про їхні наслідки. Якщо розглянути будь-яку казку, то можна знайти в ній багато корисних рекомендацій-нагадувань про техніку безпеки. Це нагадування більше стосу­ються дорослих.

Міні-практикум для батьків «У якій казці»

Батькам необхідно самим дібрати назви казок від­повідно до визначених рекомендацій та відмітити, як багато цікавої інформації міститься в них. Наприклад, про те, що небезпечно залишати дитину без нагляду, йдеться в казках «Колобок», «Гуси-лебеді», «Котик та Півник» та інших.
У яких казках розповідається про те, що може трапитися з героєм, якщо він потрапить у незнайо­ме місце? Які поради та застереження пропонуються в них?
Дорослі мають поглянути на казкових героїв та чарівні пригоди з цієї точки зору та звернути увагу на те, як часто в казках повторюється один і той самий мотив. Чому? Можливо тому, що багаторазові повто­рення добре запам'ятовуються? Можливо, розповіда­ючи казки та проживаючи разом із дитиною різні си­туації, дорослі теж дізнаються про щось нове про себе?